SERVEI COMUNITARI A LA BIBLIOTECA




SERVEI COMUNITARI A LA BIBLIOTECA



DIA 1: 
Dilluns 11 de febrer del 2019

HORA D'ENTRADA: 16:00h 
HORA DE SORTIDA: 18:00h

Alumnes participatius en el voluntariat: 
- Andrea Basseda
- Pol Buchaca 

El primer dia vam arribar a les 16:00h, davant de la porta de la Biblioteca Municipal de Cabrils.
Vam esperar que l'encarregat de la Biblioteca ens expliqués el que faríem.

Hi havien 3 encarregats: 
-Una dona encarregada de la zona de nens ( més tard explicaré què es fa i on se situen en la biblioteca totes les zones que us comunicaré més endavant).  
-Una dona encarregada de la zona d'ordinadors, consultes i de gent adulta. 
-Un home encarregat de la zona de préstecs i del passadís de l'entrada, també ell resol totes les consultes que qualsevol persona pugui tenir.

La dona encarregada de la zona adulta, la Sònia ens va repartir les feines:

  • Primer el Pol, la Andrea i jo ens vam assignar a un encarregat. El Pol va decidir anar amb l'home encarregat del primer passadís, la Andrea amb la dona encarregada  dels nens petits i jo vaig anar amb la Sònia, que és la directora, i la encarregada de la zona d'adults.
Un cop assignades les persones amb les que "treballaríem",  cada encarregat ens va explicar a cada un com s'organitzava de manera individual i quines tasques faríem els pròxims dies.

El primer dia no vam tenir gaire temps a fer moltes coses.
La meva tasca era la d'organització de fonts i selecció; consistia en agafar els llibres LC ( locals de Cabrils ) que estiguessin repetits de la sala del pis de dalt.
En aquesta sala hi havien tots els llibres que rebia la biblioteca, tots els documents i també s'utilitzava per fer els tallers, tan com plàstics com de lectura amb els nois petits o joves. I un cop seleccionats tots portar-los al client, és a dir, baixar-los a la planta de baix i posar-los al seu lloc.

No vaig acabar, ja que hi havien molts llibres. Llavors ho vaig deixar pel dia següent.


DIA 2: 
Dimecres 13 de febrer 2019

HORA D'ENTRADA: 16:00h 
HORA DE SORTIDA: 18:00h

El segon dia vaig continuar amb la feina del primer dia, és a dir, vaig continuar amb l'organització de fonts locals.
Un cop acabat la Sònia em va explicar la següent tasca.

Consistia en ordenar tots els llibres que els clients havien retornat. També hi havien revistes i CD's.


DIA 3:
Dilluns 18 de febrer 2019

HORA D'ENTRADA: 16:00h 
HORA DE SORTIDA: 18:00h

El tercer dia vaig començar amb el tríptic.  En que consisita el tríptic?
Doncs el tríptic era una dibulació de la lectura per a nens i nenes petites.

Com vaig començar el tríptic?
Doncs el primer de tôt va ser l'explicació de la Sònia. Ella em va explicar quina idea tenia ella per a fer el tríptic.
El seguent pas ja va ser la recerca d'informació, a que em vull referir dient aixó, doncs a buscar llibres per a nens i nenes petits.
Vaig buscar libres que a mi em cridaven l'atenció i vaig llegir-me'l una mica per sobre.
Un cop feta la tria dels llibres vaig començar a buscar informació sobre el llibre, per així, mes endevant fer la sinopsis de cadaun.
Acte seguit vaig començar a fer fotos de les portades dels llibres.

I així va concloure tot el dia número 3.



DIA 4:
20 de febrer 2019

HORA D'ENTRADA: 16:00h 
HORA DE SORTIDA: 18:00h



El dia 4 vaig acabar les sinopsis dels llibres, les fotos  i vaig poder imprimir el tríptic.
Un cop vaig acabar d'imprimir el triptic vaig fer bastantes copies i ho vaig deixar a la zona d'informació per a nens i nenes petites de la biblioteca. 

Més tard, com quedava ja una hora, vaig continuar amb les tasques assignades.
Per concloure el dia d'avui vaig acabar forrant llibres i posant codics al llom per més tard ordenar-los.


DIA 5:
25 de febrer de 2019     

HORA D'ENTRADA: 16:00h 
HORA DE SORTIDA: 18:00h

L'ultim dia del voluntariat.
Vaig acabar de forrar els llibres que feien falta i de posar codis als lloms.
Un cop vaig acabar amb tots els llibres vaig començar amb la organització.

Dies abans, la Sònia em va ensenyar com estaven ordenats el llibres, així vaig poder ordenar-los.
Un cop tots els llibres ordenats per ordre a la biblioteca, vaig pujar al passadís de dalt ( on estava el Pol). Allà em vaig posar a la part del darrera per anar enganxan pegatines a unes revistes que anaven a ser venudes en un mercat.

Abans de marxar vam anar a veure un taller de lectura que feien els nens petits per saber com feien els tallers a la biblioteca.

Van ser les 18:00h i ja era hora de marxar, vam despedir-nos i vam donar les nostres conclusions als nostres "caps".


CONCLUSIÓ

De primeres aquest voluntariat semblava molt aburrit, ja que nosaltres ( els clients de la bliblioteca) ho veiem d'una forma per anar a estudiar, cosa que a pocs els hi agrada. Però un cop dins va ser una experiencia molt divertida i curiosa. Vaig apendre moltes coses i gràcies al voluntariat me donat compte de la importància que es la lectura, i avui en dia aixó s'està perdent, per aixó us recomano que us passeu per biblioteques, que busqueu per internet, qualsevol cosa.... i llegiu es important!!

Gràcies a l'Institut de Cabrils per fer d'aquesta experiencia una gran reflexió cap a la lectura.

JÚLIA ROURA 4t

                             


FOTOGRAFIES I VIDEOS  



















































Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

INTERCANVI GENERACIONAL, CASAL DE LA GENT GRAN

JORNADA DE SENSIBILITZACIÓ